:: 4 tahun kemudian::


Salam
ermm.. 4 tahun kemudian tu??
actually.. ni le reunion yg ak nanti2 kan..
arini ak g BbQ ngan kwn sek
olah...dak2 laki n pompuan..
alah.. kwn tme2ak terejal dulu
sape ek.
.??

mek, bopeng,apek, jalil, ameen,hakim,azim,afiq,toupik anak cikgu kalsom,apiz..
sape lg ek.. ade gak ak xigt name..biase lerr dah lame xjumpe
dak pompuan yg g just inn, huda yun n me..hoho xbest sgt yat,lela tun xde
::after 4 yr br ak jumpe..::
actually ak x tau menahu pon tt
g plan dorg nak g Jeram@Lukut
bUT..
lame benor ak x jumpe dor
g sume.. ak pon join gak
kitorg g 5 kete..gilEr ar jalan nak g Jeram.. Kete kancil sure x lepas..segala batu bata ade..
best gak.. w/pon kejap jek but meriah..
tp syg ak x mandi kat situ.. bes
t wei air teh susu tu.. deras..
kitorg wat bbQ..ayam 2 ekor kot..+ sosej+ dging buger=tambahle kegEMukan ak..
Finally
I hopE reunion tme raye jadi le===> x sabo nak
bakar lemang plak.. sambil mandi mande..hehe

:: filem melayu=perrhh bengang beb::



Salam::
Filem melayu>>> aku bengang betol<<
actually ak g tgk movie ngan my best fren>>> Yat, Lela n Inn
huhu nak konon2 nyerr nak tgk Transformer lerr.
tp honestly ak x minat sgt.. tp ak layan je..
after Inn ask ktorg ::" sape nak tg transormer angkat tangan"
hehehehe yAT je nak g tgk transformer..
sampai je kat area counter.. ceh!! mcm x de jek transformer..
Tgk je le ape yg ade..
Last2 tgk le : JGN PDG BLKG CONGKAK::
ak sbg Pengesah... ak sah kan jek::

aPE dah jd dgn filem melayu??
ni le yg aku bengang glerr
cite ni bley le tahan kelakor
but..
ak geram glerr awat nyerr le ending wat camtu
konon2 nak wat penonton pk sendiri
bagi A.K.U
baek x yah wat movie kalo tergantung camtu
ishhhhhhhh
bengang glerr..
baek tgk cite org putih...ceh!!


;;C.i.n.t.a + M.i.m.p.i +K.e.h.i.l.a.n.g.a.n::

mImpi ??Bley percaye ke??
TaH lerr... Kurafat lerr..
But::
Rahsia di sebalik mimpi betol2 jadi kat aku arini..
sEbenarny
e:::::
Malam td>> ak mimpi.. sebatang gigi aku tercabut..
Bkn gigi jek tecabut..but braces2 ak pon tecabut gak.. huhu seram glerr.
tersedar je dr tdo.. ak cepat doa.. jgn lerr ape2 terjadi kat rg yg ak syg...
aku pernah bace pasal maksud disebalik gigi tercabut::
dlm buku yg ak
u bc maksudnyer:::

ak akan kehilangan org yg aku syg>>
A.N.D ~N.O.W~
arini.. ak mmg betol2 kehilangan cinta hatiku
(plez..jgn tanye sape)


bkn sbb die.. but sbbnyer ak sendiri x tau
cinta hati yg ilang wat selama-lame nye
mungkin ade hikmah nye...
tapi..
jiwa ak mmg tgh kaco glerr.
sabo.. ae noi..
::and this song i dedicate expecially to my kehilangan cinta hati::



Janji dan Sumpah Iblis Terhadap Wanita

Iblis laknatullah membisikkan kepada para wanita bahawa apa jua pakaian termasuk hijab tidak ada kaitannya dengan agama, sebaliknya ia hanya sekadar pakaian atau gaya hiasan.

Apabila seorang wanita masih bertahan dengan prinsip hijabnya, maka syaitan beralih dengan strategi yang lebih halus.

Bagaimanakah caranya?

1. Membuka Bahagian Tangan

Kebiasaannya telapak tangan sudah terbuka, maka syaitan membisikkan kepada para wanita agar ada sedikit peningkatan fesyen, iaitu membuka bahagia hasta (siku hingga telapak tangan).

"Ah!Tidak apa-apa, kan masih pakai tudung dan pakai baju panjang."Begitu bisikan syaitan.

Akhirnya si wanita menampakkan tangannya dan ternyata para lelaki melihatnya juga seperti biasa.

Maka syaitan berbisik, "Hah,tak apa-apa kan?"

2. Membuka Leher dan Dada

Setelah menampakkan tangan menjadi kebiasaan, maka datanglah syaitan untuk membisikkan perkara baru lagi.

"Kini buka tangan sudah menjadi lumrah, maka perlu ada peningkatan fesyen yang lebih maju lagi, iaitu terbuka bahagian atas dada kamu, tetapi jangan sebut sebagai pakaian terbuka, hanya sedikit untuk mendapatkan hawa agar tidak panas. Cubalah! Orang pasti tidak akan peduli kerana sebahagian sahaja yang terbuka."

Maka dipakailah pakaian fesyen terbaru yang terbuka bahagian leher dan dadanya dari fesyen setengah lingkaran hingga fesyen berbentuk "V".

3. Berpakaian tapi Telanjang

Syaitan berbisik lagi, "Pakaianmu hanya begitu-begitu saja, cubalah fesyen yang lebih bagus! Banyak kain yang agak tipis, lalu bentuknya dibuat agak ketat biar lebih indah dan cantik dipandang."

Maka tergodalah si wanita. "Mungkin tidak ada masalah, kan potongan pakaiannya masih panjang, hanya bahan dan fesyennya sahaja yang berbeza, agar nampak lebih feminin," begitu syaitan menokok-nambah.

Maka, jadilah mereka wanita yang disebut oleh Nabi s.a.w sebagai kasiyat 'ariyat (berpakaian tapi telanjang).

4. Agak Terbuka Sedikit

Setelah para muslimah mengenakan pakaian yang ketat, maka syaitan datang lagi.

"Pakaian seperti ini membuat susah berjalan atau duduk, kerana sempit, kan lebih baik dibelah hingga lutut atau mendekati peha? Dengan itu kamu lebih selesa."

Lalu dicubalah idea baru itu, dan memang benar dengan dibelah mulai dari bahaian bawah hingga lutut atau mendekati peha ternyata lebih selesa dan mudah untuk duduk atau menaiki kenderaan.

5. Tudung Semakin Kecil

Kini syaitan melangkah dengan tipu daya lain yang lebih "power".

Tujuannya adalah agar para wanita menampakkan bahagian auratnya. "Oh, ada yang terlupa! Kalau kamu pakai baju sedemikian, maka tudung yang besar tidak sepadan lagi. Sekarang kamu cari tudung yang lebih kecil agar serasi dan sepadan. Orang tetap akan menamakannya tudung."

6. Terdedah

Si wanita ternyata selesa dengan fesyen baru yang dipakainya seharian. Syaitan datang memberi idea lagi. "Rambutmu sangat cantik. Bukankah lebih selesa jika tudungmu dilepaskan. Kamu bebas mencuba fesyen rambut yang pelbagai. Malah, kamu boleh mewarnakan mengikut warna yang kamu suka supaya kelihatan lebih menawan."

Maka, sekali lagi syaitan berjaya mempengaruhi si wanita supaya mendedahkan rambutnya.

7. Membuka Seluruh

Syaitan kembali berbisik, "Kalau langkah kakimu masih kurang selesa, maka cubalah kamu cari fesyen yang lebih menarik. Bukankah kini banyak skirt separuh betis dijual di pasaran? Tidak usah terlalu terdedah, hanya kira-kira 10 sentimeter sahaja. Nanti kalau kamu sudah biasa, baru cari fesyen yang di atas paras lutut"

Benar-benar bisikan syaitan telah menjadi penasihat peribadinya.

Maka terbiasalah dia memakai pakaian terdedah.

Terkadang si wanita berfikir, apakah ini tidak bersalahan dengan agama?

Namun bisikan syaitan menyahut, "Ah, jelas tidak bersalahan. Kan sekarang zaman sudah semakin moden. Kamu hanya mengikut arus fesyen masa kini."

"Tetapi, apakah ini tidak menjadi fitnah bagi kaum lelaki?" hati si wanita curiga.

"Fitnah? Ah, kalau kaum lelaki melihat bahagian tubuh wanita yang terbuka, malah senang dan mengatakan ooh atau wow, bukankah ini bererti sudah tidak ada fitnah lagi, kerana sama-sama suka?" syaitan menghasut.

Begitulah sesuatu yang seakan-akan mustahil untuk dilakukan.

Namun syaitan tidak pernah berhenti membisikkan hasutan-hasutan jahat sehingga ke saat kematian seorang anak Adam itu.

Hingga pada suatu ketika nanti akan muncul idea untuk mandi di kolam renang atau di pantai secara terbuka, di mana hanya dua bahagian sahaja yang ditutupi iaitu kemaluan dan buah dada!!!

Ingatlah, syaitan laknatullah hanya pandai menjanjikan kita dengan janji-janji palsu yang halus dan memikat, janji untuk keseronokan dunia, tetapi sebenarnya janji itu palsu dan racun yang mematikan! Nauzubillah.

Aku, QC & kERis Mas.. Setahun kemudian



Salam.
now.. br ade mood nak merepek blog aku..
Quality Control @QC+ KKM?? ape kaitan nyer ngan aku..??
ermm...
ni sebenarnyerr..
bARu2 ni my 'Mencapap' junior.. huhu sape tu??..
Send me msg...Die tanye pasal PC.. dIE igt ak ni pc Jamuan tme MMp thn lps..
Maybe sbb die pernah nampak ak tme Mmp dulu kot..
mane de,, aku ni QC...Quality Control 4 Keris mas tme MMp thn lps..
hohoohohoo... tbe2 je ak teringat kejadian sms aku di tabalkan menjadi QC yg tak bertauliah..
Hahaha.. Horror experience@ sweet memory 4 me..
tah lerr...kelakar pon ade.,.
ak sure gler2 dak diet 11 ORG ramainyerr yg g jd QC kt UKM Bangi..trauma yg glerr
tgk je le.. aku tanyer sape nk jd QC 4 this yr.. haram.. sume x moh g.. huhu termasuk ler aku.,.
Nxt week.. batch br nk msk.. so, ni telah mengenap kan annerversary 1st yr ..haha
' hepi annervesary le pade my experience sbg Qc...'

A . K .U & M .O .O .D

a
k
u

t
a

k
d
e

m
o
0
d


X de mood nak update.. ni le sbbkan blog aku..
x terupdate
Dah 3 minggu ak x update
tapi mlm ni... ak x de mood..
byk cite2 menarik tme cuti ni..
tapi ak mls nk update..



A.K.U. R.I.N.D.U. K.A.M.U

tGH X de mood ni..
tbe2 ak teringat kat seseorg.
hohohoho..
bukan seseorg... tapi 3 org..
org2 yg pernah hadir kat dlm hidup ak..
tapi ak x de mood skrg..
laen kali le ak ckp sape 3org tu...


Related Posts with Thumbnails