::bila ayahku bersuara::

Salam...

MyEm0.Com
Antara ayah dengan mak.. kalau ayah bersuara
mesti aku pikir 2 kali ape yang dia cakap...
Masa kecik-kecik dulu,tiap kali nak beli baju raya jek
semua kena tanya ayah..
lawa tak? cantik ke?
kalau ayah cakap ok cantik..
baru lah aku beli..

bak kata ayah::
" orang lelaki lebih tepat memilih untuk perempuan"

Kalau pikir-pikir. betul gak..sebab bagi aku ..semua pilihan orang tua, adalah yang The best untuk aku..

Entry kali ni aku nak ckp pasal "Bila ayah dah bersuara Tp naseb baek tak bising"
Teringat pada kejadian semalam..

MyEm0.ComBABAK iMBAS KEMBALI::
Semalam kitorang sekeluarga pergi breakfast kat luar..
tiba-tiba dok sedap makan..
ayah aku bersuara::

"Noi, anak pakcik hamid yang doktor tu dah ade 'ENDOT'..doktor jugak.. semua adik beradik dia doktor..mak dia pulak dekan"

Ermm,.. Ni yang malas nak dengar bila ayah dah bersuara..
Terlintas kat hati aku:
" ni mesti ayah nak gak menantu doktor kan?"

Tak pe!!
Ayah, nanti noi bawak menantu grad dari oversea.. tak maen la keja doktor..
MyEm0.Com
keja mesti la up lagi..kaya pulak tu..
> Ade kapal terbang sendiri.. boleh la bwk ayah & mak gi haji..
> ade jet perjuang sendiri... boleh lah gi lawan israel tu..
> ade kapal besar cam titanic.. bolehlah noi gi honeymoon kat capetown
> ayah ckp je nak ape...??
nanti bolehlah dia belikan ayah kereta Honda Civic yang ayah nak tu..

Tapi itu akan jadi kenyataan kalau anak ayah ni ade jodoh dgn org kaya tu la..
kalau tak de...kita bersyukur dgn ape yang ade..

Bila mak aku bersuara pulak..

"Noi, dah ade ke??"

aku jawab:

" Mak tolong carikan .. noi nak yang ensem macam Dude Harlino" (Ensem beb!)
MyEm0.Com

p/s:: Cik Miszmextor.. Laki wa ade kapal besar.. Lu nak tumpang gi kutub utara..kutub selatan x??

Lastly:: aku suke lagu mimpi yang mati by Bliz..
MyEm0.Com

5 comments:



selendang ungu said...

hahaha....ak pn nk tmpang kapal terbang laki ko....nk g Haji jgk....hahhaa

miszmextor said...

"noi dah ada ke?"

'dah mak. cikgu bm.' bisik noi dalam hati.keh3x...

wa nak tumpang p kutub. cakap kat laki lu, singgah kat korea jap. wa nak jemput si won skali.haha

hazaryu said...

ak nk tmpg skali..nk amik eunhae skali...jun,siwon ak kasik kat ko..

noi_azufham said...

selendang ungu::
Boleh2.. kwn2 punyer pasal.. laki aku kan jutawan hahaha..

miszmextor::
cikgu bm?? heheh i like:D
ok...t wa ckp kat laki wa...


hazaryu::
boleh2 meh2 angkut sume SUJU korang tu.. biar senget kapal aku.. hahaha

Lepat Pisang said...

Semoga jodoh awak dengan lelaki idaman bapa awk menjadi kenyataan.Amin.Thankz sudi lawat blog lepat..tq

Related Posts with Thumbnails